The great escape - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke - WaarBenJij.nu The great escape - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke - WaarBenJij.nu

The great escape

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

14 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het zal sommigen misschien verbazen, maar dit berichtje komt al uit Kaapstad. Met ruime voorsprong ( en een beetje valsspelen) heb ik als eerste van de groep mijn vlag hier gepland. De truck gaat overigens zowieso Kaapstad niet halen en niet omdat hij daarvoor definitief uit elkaar gerammeld is, maar gewoon omdat hij niet de juiste papieren heeft om Zuid-Afrika binnen te komen. Gok zo dat hij hier niet door de APK zou komen of zoiets. Dus bij de grens zal er wederom een ander busje, truckje, ..., de groep over een kleine 2 weken oppikken.
>> Maar ik ben wel al in Kaapstad dus. Uiteindelijk had ik toch meer zin om nieuwe plekken te ontdekken dan andere voor de tweede of derde keer aan te doen. Ik had al eerder deze reis gemerkt dat het een tweede keer wel opnieuw mooi kan zijn, maar dat die eerste verwondering er toch af is. En bovendien is op je eigen ritme reizen voor mij een stuk aangenamer dan een groepskeurslijf. Al mis ik de groepsleden zelf wel hoor, na al die maanden zijn ze toch als een soort familie gaan voelen.
>> Maar terwijl de truck nu dus door Namibie tuft, geniet ik volop van wat Kaapstad te bieden heeft en dat is nogal wat. Echt een stad naar mijn hart. Overal lekkere terrasjes, eettentjes, life muziek, historische gebouwen, prachtige stranden en ga zo maar door. Ook de omgeving is verschrikkelijk mooi. Ik game hier allerminst vervelen. Tafelberg, Kaap de goede Hoop, Robbeneiland, pinguins, zeerobben staan allemaal op het programma, evenals het wijn proeven. Het is hier nu toevallig oogstmaand, met overal wijn- en kreeftenfestivals. Spek naar mijn bek!
Dit weekend ga ik dan van hieruit een week de tuinroute doen en daarna komt mijn allerliefste verloofde zich hier bij me voegen voor de allerlaatste week van dit avontuur. Samen uit, samen thuis dus toch. Als dat geen goede vooruitzichten zijn...
Blije groetjes
Anke

  • 14 Maart 2013 - 18:42

    Team Dikkie Dik:

    allé zusken... doe the springboks daar de groeten en als ze nog ne sterspeler met een gekneusd borstbeen nodig hebben... ik ben beschikbaar ;o)
    donate blood, play rugby!!!


    tot in april hé

    D&D&L&S

  • 15 Maart 2013 - 08:55

    Lien:

    Amaai,Anke, Wat een prachtige afsluiter ! En wat zie je er goed uit (en dat nog maar op foto!)
    We kijken uit naar je thuiskomst en je verhalen. Geniet van de laatste Afrikaanse dagen met Bart binnenkort en tot in april!

    Jochem Emiel en Lien

  • 15 Maart 2013 - 09:27

    Natasha:

    Hoi,

    Stoer dat je je eigen plan trekt! Heerlijke afsluiting lijkt me dat van je in alle opzichten indrukwekkende reis. En precies in de oogstmaand, die kreeften worden zo van het land geplukt ;-) En wat fijn dat Bart je komt ophalen!!
    Zie ik pinguins op het strand? Fantastisch. Ze hadden beter hier kunnen staan, hier heeft het de afgelopen 2 dagen gesneeuwd! En het vriest al de hele week. 's Avonds is het erg helder, wat een mooie sterrenhemel oplevert.
    Wanneer ik je bericht lees over Kaapstad klinkt dat heel aanlokkelijk. Edwin is er blij mee, die ziet mij er al wat meer nieuwschierig naar worden. Geniet ervan, aan je foto te zien lukt dat zonder problemen.

    groeten

  • 18 Maart 2013 - 21:11

    Ron:

    Hoi Anke,
    Een eindsprint naar Kaapstad. Er is inderdaad genoeg te doen en te beleven in en om Kaapstad. We zijn nu een weekje terug van een fantastische week wintersport week met mooi weer, leuke groep, en zeven dagen zon en . Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik dit voor het laatst in Nederland heb meegemaakt. Samen met Bart was het ouderwets geweldig. Een super reismaatje. Binnenkort ga jij ook genieten , maar dan wel op een andere manier he, van "onze" Bart.
    Net onder Stellenbos heb je een wijngaart Spier. Ik ben daar vorige keer geweest. Leuke plek. ook nog entertainmnet en tafeltjes in boomhutten waar je heerlijk kan dineren. Er is ook nog een cheetahfarm naast. Misschien een leuk uitje met Baert. Met een taxi en afdingen is het goed te doen. Wanneer je thuis komt begint langzamerhand het theater seizoen. Karin en ik gaan alvast wat voor jullie uitzoeken voor een gezellig en cultureel avondje uit.

    Groetjes, Ron

  • 19 Maart 2013 - 17:00

    Angela:

    Hoi Anke,

    Wat leuk dat Bart nog even naar Kaapstad komt.
    Er is daar genoeg te zien als ik dat zo lees.

    Ik kom deze zomer weer een keer naar jullie toe, ben benieuwd naar alle foto's en verhalen.

    Groetjes Angela

  • 27 Maart 2013 - 21:29

    Jan En Marin:

    Hoi Anke, Verbaasd dat je al in Kaapstad zit en niet met groep het laatste deel hebt gedaan,maar het was ook wel een lange reis. Fijn dat het laatste stukje van de reis weer samen met Bart is. We zijn benieuwd naar je ervaringen en misschien kunnen we in Nederland nog wat bij praten

    Groetjes,

    Jan en Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Transafrika

Overland van Cairo naar Kaapstad.

Recente Reisverslagen:

03 April 2013

Home sweet home

14 Maart 2013

The great escape

06 Maart 2013

Verrassend Zimbabwe

27 Februari 2013

Afrika op z'n japans

20 Februari 2013

het zuiden van Tanzania en Malawi
Anke

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 17425
Totaal aantal bezoekers 39844

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 01 April 2013

Transafrika

Landen bezocht: