Gave gamedrives en toch genieten op Zanzibar - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anke - WaarBenJij.nu Gave gamedrives en toch genieten op Zanzibar - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anke - WaarBenJij.nu

Gave gamedrives en toch genieten op Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Februari 2013 | Tanzania, Arusha

Uiteindelijk konden we na 2 nachten in Mwanza toch door naar de Serengeti, waar we een aantal geweldige gamedrives gemaakt hebben en zelfs het geluk hadden twee keer een luipaard tegen te komen. In het zuidoosten kwamen we vervolgens de grote trek met de miljoenenkuddes tegen en in de Ngorongoro dan het aardse equivalent van het paradijs. Olifanten met een kleintje van een week, zo dichtbij dat je ze had kunnen aanraken. Leeuwen die zich net een indigestie hadden gevreten aan een buffel en kwamen uitpuffen in de schaduw van de jeep, terwijl de hyena's, jakhalzen en gieren de restjes opaten, een meer roze van de flamingo's, een cheetah, neushoorns enz. Genoten van al het fraaie natuurschoon dus, maar de afgelopen tijd ook wat te stellen gehad met diezelfde dierenwereld.
Zo moest een keer onze campingkeuken in allerijl ontruimd worden vanwege een invasie van safarimieren. Dit leidde ook tot spontane stripteases van de zich daar bevindenden mensen aangezien deze beestjes zich razendsnel via je broekspijpen naar allerlei gevoelige plekjes begeven.
Verder zijn we lekgestoken door gemene steekvliegen en hebben hyena's onze tentzak een paar extra luchtgaten bezorgd.
Dus toch wel een lang weekend Zanzibar verdiend dacht ik zo. Dus in Arusha even uit de truck gestapt en met een innieminnie vliegtuigje naar Zanzibar. In Dar es Salaam stap ik dan over een kleine week weer in. Even naar een no worries hotel. Dus bv een keer niet zoeken naar waar de knop voor het warme water zit ( gesteld dat er water is en ook de optie warm aangeboden word natuurlijk). Meestal zit die knop niet in de douche zelf, logisch natuurlijk, maar ergens in de slaapkamer of de gang en we hebben zelfs meegemaakt dat die bij de receptie zat. Of dat er ineens om 22 u ' s avonds iemand met een emmer heet water voor de deur stond. Dat was dan blijkbaar nog de gevraagde warme douche van 19 u.
Maar zelf halen we ook rare fratsen uit. Zo zijn er mensen die hun t- shirt na verloop van tijd binnenstebuiten dragen
zodat het nog een dag extra mee kan. Of gelijk met kleren en al onder de douche gaan en zo alles tegelijk inzepen.
Zelf ga ik ( nog) niet zo ver, maar als je schone broek na een dag toch onvermijdelijk alweer vuil is, zal hij toch minstens nog een dag mee moeten. Met 3 korte en 2 lange broeken en beperkte wasgelegenheid kan je je niet anders permitteren.
Maar nu dus weer even ongecompliceerd genieten in niet meer dan een bikini en duikpak en vooruit dan, iets meer voor het bezoek aan stonetown.
 Groetjes,
  Anke