Truck deel ??? - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Anke - WaarBenJij.nu Truck deel ??? - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Anke - WaarBenJij.nu

Truck deel ???

Blijf op de hoogte en volg Anke

02 Februari 2013 | Tanzania, Mwanza

Het begint een beetje ongeloofwaardig te worden, maar jawel hoor, onze truck is weer eens uit elkaar gerammeld. En wij hadden een ferry te halen over het Victoriameer. Dat werd dus opplooien in lokale busjes en een nachtelijke zwerftocht over de grens. Waar overigens wel wat smeergeld gedokt zal zijn want de grens was eigenlijk dicht. Ja, wat wil je, het was ondertussen middernacht. Maar via een kruip door, sluip door route en enkele loketten waar wat luikjes open en gelijk weer dicht gingen en paspoorten ongezien gestempeld werden, geraakten we toch om 3.30 u in de ochtend met de juiste papieren in Bukoba waar we de volgende avond op de bananenferry verwacht werden. Normaal gezien zou de truck dan om het meer heen rijden en ons in Mwanza weer oppikken om direct door te gaan naar de Serengeti. Maar ja, die was er natuurlijk niet, dus dat werd hangen met onduidelijke termijn in Mwanza. Blijkbaar gedoe over wie het vervangend vervoer zou moeten betalen. Jammer want daardoor komt een, al stiekem erg op verheugd, tussendoortje Zanzibar in het gedrang.
   Weer genoeg oefening in acceptatie, geduld, zen, mindfullnes enz
Maar heb even een lakeside hotel met zwembad opgesnord en na enkele dagen regen schijnt her zonnetje ook weer, dus er hoeft absoluut geen medelijden gevoeld te worden.
Living in the moment!

Groetjes,
Anke

• 04 Februari 2013 - 17:03

Ben En Clementine:

Hoi Anke, wat een expeditie in uitersten: jawel een lakeside hotel aan het Victoria meer met zon, enjoy!
    Groetjes, Clementine

• 06 Februari 2013 - 15:31

Team Dikkie Dik:

Zusje,

Waren er geen Hollanders die ooit een hit scoorden met "busje komt zo..." Wellicht hadden die ook deze logistieke beproeving voor ogen!

Groetjes

Debs, Dries, Lex, Seppe en vanaf 8/4/13 ook groetjes van Moe (bruine labrador pup) ja ja terug een hondje in huis!