Genieten van safari en zwembad - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anke - WaarBenJij.nu Genieten van safari en zwembad - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anke - WaarBenJij.nu

Genieten van safari en zwembad

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 Januari 2013 | Kenia, Nairobi

Terwijl er thuis blijkbaar druk gespeculeerd wordt over de tocht der tochten, lig ik hier lekker in een weldadig zonnetje te typen bij het zwembad. Wat een contrast. Dat zit overigens ook verweven door deze hele reis. Wat een afwisseling in landschappen, culturen en dierenwereld, om nog maar te zwijgen van waar en hoe we telkens overnachten. Van onze eigen tent met al dan niet een douche op de camping, met al dan niet warm water of al dan niet uberhaupt water tot primitieve turkanahutjes, een lokaal afrikaans hotel tot een een luxe tented camp, ( dat was dan weliswaar wel een upgrade)
In Samburu NP hadden we wederom een beetje pech met het weer want het had ' s nachts geregend, maar toch 3 mooie gamedrives gehad. We hebben o.a de alleen hier voorkomende gerenoek en grevyzebra gezien, heel veel roodbruine olifanten, leeuwen en een cheetah met jong. Onze truck heeft  als extraatje 8 dakplaatsen vanwaar je een 360 graden uitzicht hebt en je helemaal een met de elementen kunt voelen. Levert helaas ook wel eens een schrammetje van een acaciaboom op, maar zoals we al zeiden, we worden er niet mooier op.
Daarna nog wat gewandeld op de flanken van Mount Kenya en nu dus wat relaxen in Nairobi. En de was laten doen en nieuwe voorraad inslaan. Onvoorstelbaar hoe vies je kunt worden. Je zou thuis niet eens door de achterdeur naar binnen mogen.
Maar ook hoe verrukt je kan zijn met dingen die thuis zo vanzelfsprekend beschikbaar zijn, zoals een simpel yoghurtje of chocolade. Helemaal in extase. Maar vanaf nu zitten we eigenlijk niet meer in heel primitief en afgelegen gebied, dus zijn deze zaken ook weer binnen bereik.
Geniet thuis nog van het echte winterweer, wij zijn gisteren de evenaar overgestoken dus zitten in de zomer nu.

Groetjes

Anke

• 20 Januari 2013 - 15:32

Liesbeth Bouwen:

Hoi Anke,

Wat een geweldige reis (soms ook niet....) Ik zie het al helemaal voor me. Ik geniet van je verslagen. Wij zijn net terug uit Ghana, de kou valt tegen hier. In Amsterdam sneeuwt het vandaag.
    Ik heb Bart al gesproken. Nog veel reis plezier.

groetjes
    Liesbeth

• 22 Januari 2013 - 20:57

Jochem:

Heyla zus ,of moet ik ondertussen al mambo zeggen

Mooi om volgen !
    Om jaloers van te worden , zeker nu het hier echt aan het winteren is ( al heeft dat ook zijn charmes natuurlijk ) Hier gaat alles zn gangetje al zal je emiel amper herkennen denk ik ; het ventje groeit als een kool ( lees aandikken ) en is nu al een echte avonturier /ontdekkingsreiziger . Misschien moet je voor hem al een zitje reserveren voor volgend jaar . Ik zou zeggen geniet nog grellig hard van het leven on " african time en we kijken uit naar je verhalen en foto s ( en de littekens .....)
    doe ze ginder de groeten in den Afrik
    Lala salama

Jochem