Stomme stoten in de wildernis - Reisverslag uit Maralal, Kenia van Anke - WaarBenJij.nu Stomme stoten in de wildernis - Reisverslag uit Maralal, Kenia van Anke - WaarBenJij.nu

Stomme stoten in de wildernis

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

15 Januari 2013 | Kenia, Maralal

Stomme stoten in de wildernisDag allemaal, ik ben weer terug uit de Turkanawildernis, alhoewel het internetcafe hier nog erg behelpen is.Ik wil allereerst iedereen bedanken voor de reacties op mijn schrijfsels. De internet- en andere contacttijd is hier immers erg beperkt en het is dan leuk en hartverwarmend om te merken dat jullie thuis meelezen en meeleven.Turkana was wild en woests en fascinerend. We sliepen in primitieve hutjes aan de rand van het meer, met zowaar een A-lokatie douche die uitkeek op het meer. Enige minpuntje was de eeuwig blazende, gekmakend harde wind.De was doen was dan ook een hele uitdaging. Ik geloof dat er met behulp van die wind wat meer ruimte in de tas is gecreerd en enkele Turkana hun garderobe kunnen aanvullen.We halen hier overigens wel meer stoten uit. Zo gaan we bedhekjes moeten invoeren want verschillende mensen zijn het op de grond slapen blijkbaar nu zo gewoon dat ze uit hun bed gevallen waren.Verder ben ik er al een paar keer in geslaagd om bij het douchen mijn handdoek te vergeten, toch een redelijk essentieel onderdeel. Nu zou dat op een hotelkamer niet zo veel uitmaken, maar drijfnat de hele camping overrennen is toch niet helemaal je dat. Vooral bij herhaling..Laatst ook de locals nog eens goed laten lachen. We liepen nl. maar te mopperen over de slechte toegankelijkheid van een pad met al die takken op gezichtshoogte. Komt er ineens een jongen aanlopen op een hoger gelegen parralelpad die ons er schaterlachend op wijst dat wij op het donkeypad lopen.Tja, we werden er al niet mooier op, maar duidelijk ook niet slimmer.
Groetjes,
Anke

• 15 Januari 2013 - 14:34

Pama:

Hoi Anke

Niet mooier, niet slimmer maar wellicht wel veel wijzer en dat komt vaak ook heel goed van pas. Wie weet wat plaatsen de locals op het net; dat willen jullie beslist niet weten. Was er ook wat wild te zien in de 'Turkanawildernis'? De natuur was er blijkbaar op zich al heel bijzonder.
    groetjes vanuit ons ondergesneeuwd stulpje.

• 15 Januari 2013 - 19:17

Team Dikkie Dik:

tja zusje... dat zou nog een goei verhaal voor in dikkie dik zijn...op het ezelpad...hi hi

• 15 Januari 2013 - 22:15

Yvonne:

Zie het al helemaal voor me. Anke rondrennend over de camping! Nieuwste spot voor Zalando? Denk het niet.
    Je bent al bijna op de helft! Wat gaat dat snel. Je hebt vast het gevoel dat je al een halfjaar weg bent.
    Heb je nog iets spannends kunnen spotten in Turkana? Foto's!
    Wij kunnen binnenkort de schaatsen onderbinden, maar voorlopig nog glibberend naar het werk.
    Genieten hè.
    Groetjes,
    Yvonne en JW

• 18 Januari 2013 - 11:50

Natasha:

Hoi Anke,
    Ben je zo in de relaxstand dat je je handdoek vergeet? Dan ben je echt goed bezig hoor. En met wat mindfulness kun je de schaamte van over de camping rennen goed aan natuurlijk :-)
    Wat is stoten? Is dat Belgisch?
    Hier in Nederland wordt er natuurlijk druk gespeculeerd over de Tocht der Tochten. Geht it oan?????? Het is behoorlijk aan het vriezen, -15 graden 's nachts en dat houdt nog een paar dagen aan.
    Van elk Elfstedendorp worden de cm's op het nieuws bijgehouden, afgelopen dinsdag met de ochtendsneeuw is de drukste spits ooit gemeten, treinen reden nauwelijks, mensen gleden uit op straat. Je begrijpt de toestand in Syrie, Israel e.d. is momenteel achtergrondnieuws geworden.
    Wij genieten vanaf de bank van een winters landschap in de tuin en de verschillende vogels die op het voer afkomen. Met af en toe een winterse wandelijk tussendoor en dit weekend hopelijk ergens schaatsen. Edwin heeft al verschillende mooie foto's 'getrokken'.
    Hoe warm zou het bij jou zijn? En wat ga je komende week allemaal weer beleven? Veel plezier,
    groeten,
    Natasha

• 18 Januari 2013 - 15:52

Angela:

Hahaha wat een belevenissen allemaal! Grappig hoe je dat opschrijft :-)
    Nog gefeliciteerd met Bart!

Groetjes Angela