We gaan Ethiopie bijna verlaten - Reisverslag uit Jinka, Ethiopië van Anke - WaarBenJij.nu We gaan Ethiopie bijna verlaten - Reisverslag uit Jinka, Ethiopië van Anke - WaarBenJij.nu

We gaan Ethiopie bijna verlaten

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

07 Januari 2013 | Ethiopië, Jinka

Hoog tijd voor een update nu we Ethiopie bijna gaan verlaten.
Ook wij zijn het nieuwe jaar begonnen met een nieuwjaarsduik, al waren de omstandigheden hier minder spartaans en hadden we zeker geen mutsje nodig. Het is hier immers bloedheet en de 40 bronnen van Arba Minch brachten dan ook een welkome verkoeling.
Verder zijn we een goede week bezig geweest met het bezoeken van de bijzondere stammen van de Omovallei. Bij de Hamer in de buurt van Turmi sliepen we aan de rand van het dorpje zelf en het was nog maar de vraag wie wie nou het meest bijzonder vond. Het halve dorp was uitgelopen en volgde gebiologeerd ons doen en laten en barstte meermaals in luide lachsalvo's los. De mannen van deze stam moeten voor ze kunnen trouwen naakt over een kudde stieren springen en als hun sprong de vrouwen niet bevalt, krijgen ze ervan langs met twijgen. We konden met eigen ogen aanschouwen dat dat nog eens wat anders is dan enkel een origineel huwelijksaanzoek bedenken.
Verder zijn we o.a nog bij de Mursi geweest, die met die schotels in hun lip en witte geraamtestrepen. Daarvoor moesten we naar het Mago NP in de buurt van Jinka, waarover onze gids het enthousiasmerende verhaal hield dat hij ons 100% kon garanderen dat we geen wild zouden zien. Nou ja, toch nog per ongeluk een hert en een eekhoorn gespot.
Nu op naar het land van het grote wild, morgen de grens over met Kenia.

Groetjes
Anke

• 07 Januari 2013 - 19:36

Irene:

Hallo Anke,

Met plezier alweer een verhaal van je ervaringen gelezen. Wat een compleet andere wereld vertoef jij momenteel. Onuitwisbare ervaringen die je leven verrijken. Ook al zal het niet altijd zo leuk zijn als je geschreven ervaringen doen geloven.
    Ik blijf het enorm dapper vinden dat je deze reis bent aangegaan en lees met veek plezier over al je ervaringen.

Good luck en op naar de volgende etappe!

Lieve groet vanuit een somber grijs en nat Nederland,
    Irene

• 08 Januari 2013 - 13:04

Natasha:

Hoi Anke,

Ook nog de beste wensen voor een goed 2013. Je begint het jaar in ieder geval met bijzondere ervaringen. Hopelijk heb je het naar je zin in de groep en gaat het allemaal goed. Wat een indrukken heb je al opgedaan. Is het ook goed ontspannen daar? Fijn dat we af en toe mee kunnen lezen wat je daar allemaal ziet.
    Brrr, schotels in de lippen, lijkt me wel wat akeling om te zien. Is het dan hoe groter de schotel hoe meer aanzien iemand heeft?
    Heb je de Hamer vrouwen over jou huwelijksonderzoek kunnen vertellen? Had je liever gewild dat Bart over een x-aantal stieren heen was gesprongen? Het was wel een prestatie van hem geweest om een aantal stieren bij elkaar te regelen denk ik.
    Hier gaat alles weer zijn gangetje na 2 heerlijke weken vakantie met leuke uitstapjes. Afgelopen zondag scheen de zon en konden we op een terasje buiten zitten met de jas aan. Maar ik ben wel blij dat er mogelijk weer wat winters weer aankomt, lekker wandelen in winterse koude lucht! Mis je het niet?
    Het nieuwe jaar begint voor mj goed, er lijkt schot in de zaak te komen en deze week heb ik een afspraak voor een mogelijke nieuwe plek. Het is bijna niet te geloven ;-)

PS: mijn what's up doet het niet meer!