Rectificatie oliebollen - Reisverslag uit Ārba Minch’, Ethiopië van Anke - WaarBenJij.nu Rectificatie oliebollen - Reisverslag uit Ārba Minch’, Ethiopië van Anke - WaarBenJij.nu

Rectificatie oliebollen

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

01 Januari 2013 | Ethiopië, Ārba Minch’

Jawel, toch nog oliebollen gehad gisterenavond en zelfs een soort bubbeltjeswijn. Maar toch een aparte jaarwisseling zo.
We hebben sinds kort een kok mee. Dat is wel een beetje een bedreiging voor de lijn. Maar ze zijn hier heel creatief in het bedenken van manieren om geld te verdienen. Zo zijn er straten met de ene na de andere weegschaal op de stoep, met ernaast een uitgebreid assortiment stokjes. Wel beetje vaag waar die voor dienen. Zo iets van als het resultaat je niet aanstaat, een week op een houtje bijten?
Onderweg naar de Omovallei maakten we nog een tussenstop in Sashemene, het rastadorp van Ethiopie. Het hotel had er helaas geen water, maar we konden wel nog naar de hot springs een half uurtje verder. Klonk goed, dus wij erheen. Het bleek uiteindelijk een warm zwembad te zijn en omdat het zondag was, was het er superdruk. Wel een beetje gekke sekseverdeling. In het water allemaal mannen en bijna alle vrouwen stonden de hele avond alleen maar onder de douche. Wij hadden dan ook zeker als westerse vrouwen veel bekijks. Enkele mannen wilden weer met me op de foto. Dat voelde gekleed eerder al raar, maar zo' n Badpakkenspecial is er toch nog weer de overtreffende trap van.
En hadden vandaag dus onverwacht toch nog internet, maar volgens de gids is het nu echt over en uit voor de komende week.
Groetjes

Anke

• 02 Januari 2013 - 07:35

Yvonne:

Hoi Anke,
    Allereerst de beste wensen voor 2013! Dat het maar een mooi, gezond en reislustig jaar mag worden.
    Wij hebben ook genoten van de oliebollen. We hebben er ruim 8000! gebakken, dus kunnen voorlopig geen bol meer zien.
    Vandaag maar weer eens op het werk kijken. Dat valt niet mee na een brake van 1,5 week.
    Veel plezier in de Omovallei en de rest natuurlijk.
    Groetjes Yvonne en JW

• 02 Januari 2013 - 11:24

Angela:

Hoi Anke,
    Gelukkig nieuwjaar! (Dit bericht zie je waarschijnlijk pas over een week).
    Wat leuk om al die reisverslagen te lezen!

Groetjes Angela

• 02 Januari 2013 - 16:21

Jos En Clara:

Hoi Anke,

Volgen met veel interesse je reisavonturen....Kijken al uit naar je volgend verslag.
    Nog heel veel reisplezier gewenst door
    Jos en Clara

de BePpies

• 03 Januari 2013 - 07:45

Elise:

Hoi Anke,

Vanuit Rotterdam de allerbeste wensen voor 2013! Leuk om je verhalen te lezen. Wat een avonturen.. Heel veel reisplezier nog.

Groetjes, Elise

• 03 Januari 2013 - 16:30

Ben En Clementine:

Hoi Anke,

Alle goeds voor een gelukkig en gezond 2013!
    We genieten van je avonturen. Nog die mooie rotskerken opgezocht, genoeg te zien en te beleven daar...
    Zeer benieuwd naar Kenia en Uganda...genieten...

Veel plezier en groetjes uit Wageningen,

Ben en Clementine

• 07 Januari 2013 - 18:06

Marieke Friesen:

Hoi Anke,
    Een heel gelukkig nieuwjaar gewenst en nog een avontuurlijke voortzetting van dit nieuwe jaar!
    Groetjes, Marieke