Verrassend Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anke - WaarBenJij.nu Verrassend Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anke - WaarBenJij.nu

Verrassend Zimbabwe

Blijf op de hoogte en volg Anke

06 Maart 2013 | Zimbabwe, Victoria Falls

Vrijdag beginnen we alweer aan de laatste etappe van deze expeditie. Dat geeft toch een beetje een dubbel gevoel. Enerzijds verlang ik ernaar iedereen thuis weer te zien, maar aan de andere kant blijft het hier ook elke dag nog weer enorm genieten.
We zijn momenteel bij de Victoria watervallen en ik heb mezelf een verblijf in " the grand old lady" cadeau gedaan. Dus ontbijten met zicht op de "smoke that thunders" en me onderdompelen in koloniale charme. Met de huidige hoge waterstand geven de watervallen  een heel ander zicht dan toen ik hier eerder een keer in de droge tijd was. Imposant die natuurkrachten. Klein nadeeltje is dat er nu niet geraft kan worden en dat je bij een bezoek, ondanks de regencape, als een tot op je ondergoed verzopen kat je sjieke hotel weer moet zien binnen te komen.
Verder stikt het hier van de avontuurlijke activiteiten, maar even een boekje lezen bij het zwembad doet ook deugd na ons drukke reisschema. Ik ben wel nog gaan wandelen met leeuwen. Natuurlijk heel toeristisch, maar toch fascinerend om zo dicht bij zo'n brute oerkracht te komen.
Zimbabwe was verrassend. Eigenlijk had ik er niet echt een beeld van, behalve van de politieke chaos en de cholera-epidemie enzo dan.
Het toerisme lijkt ook maar mondjesmaat weer op gang te komen, het is overal extreem rustig terwijl de infrastructuur wel redelijk goed is. We zijn hier bij Masvingo in de ruines van Great Zimbabwe geweest, bij Bulaweyo in Matope NP op zoek geweest naar neushoorns en hebben nog 2 mooie gamedrives gemaakt door Hwange NP.
Ook was er natuurlijk weer schade aan de truck. Ongelooflijk toch, maar nu zijn we zowaar aangevallen door een boze koe die de band beschadigde. Een ordinaire koe gewoon, dus niet eens een boze olifant of buffel of neushoorn of zo. Tenminste een beetje een stoer beest, nee een koe.
Verder is de hele truck nog afgevoerd naar het politiebureau vanwege het maken van foto's op schijnbaar de verkeerde plek. Ze verdachten ons ervan undercover journalisten te zijn. Het liep weer met een sisser af, maar vond het eigenlijk ook een beetje beledigend dat ze ons niet op z'n minst voor een busje spionnen hielden.
Undercover groetjes,

Anke

• 10 Maart 2013 - 18:58

Pama Uncovered:

underschat nooit een koe (ook een stier niet);
    underschat ook het weer bij je terugkeer niet. Dinsdag weer sneeuw ! Waarschijnlijk de laatste voor deze lente. Maar zoals de oude boer zegt: 't kan veranderen, maar ook niet.

niet gecoverde groeten.

• 10 Maart 2013 - 21:15

An Michielsen:

Anke,

wij genieten hier thuis mee van de verhalen ;) Ook de kinderen vinden het supergrappig.
    Ons Dorien bedenkt ook wel eens oplossingen voor neushoornproblemen: als het tafeltje niet hoog is maar wel lang, moet je het proberen rechtop te zetten.
    Tim had platte banden verwacht van een leeuw of een neushoorn, maar de koe heeft ons ook wel verrast.

Geniet nog van je reis!

Groetjes An

• 12 Maart 2013 - 11:25

Tiny:

Hoi Anke

Frapant dat de 3 etappes dat wij meegingen er geen aanhoudingen / oppakkingen geweest zijn...
    En dat nu de hele truck zelfs afgevoerd is en jij dit zelfs nog niet heftig genoeg vond :-) ?!
    Geniet van de laatste: 'lest best!'

• 14 Maart 2013 - 16:09

Nonkel Jos:

Hoi Anke,
    Bedankt voor je mailtje aan Clara.
    Ik ben ondertussen sinds gisterennamidag terug thuis na 11 dagen kliniek waarvan vier op intensive care
    Alles lijkt in orde te komen....
    Ik wens je nog een prettige reis en geniet er nog wat van...
    Groetjes
    Jos