Afrika op z'n japans - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu Afrika op z'n japans - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu

Afrika op z'n japans

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 Februari 2013 | Zambia, Lusaka



We zijn ondertussen alweer Zambia uit. Deze laatste 2 etappes doen we evenveel landen aan als in de vorige vier bij elkaar.
In Malawi hebben we uiteindelijk 4 dagen verbleven aan het meer op 2 verschillende campings. En dan ook echt wel verschillend. Van een natuurcamping tot een feestlocatie waar tot 3 uur 's nachts op de bar gedanst werd. Nou mag ik erg graag dansen maar hier voel ik me toch niet toe geroepen geloof ik.
Als rasechte waterrat heb ik me toch weer laten verleiden om te gaan snorkelen in Lake Malawi. Weer midden tussen de cycliden in alle kleurcombinaties rondgespetterd. Nog bijna aan de hengel van een lokale visser beland. Dan zie je ineens tussen al die visjes iets afwijkends hangen en dat wil je dan natuurlijk even van nabij gaan bekijken en voor je het weet breekt er tumult uit boven water omdat je de lijn dreigt door te zwemmen. Oepsmomentje.
Maar door deze zwemactie kunnen we over 6 weken dus weer aan de antibilharziapillen.
Maar er zijn gelukkig ook andere mensen met niet zo'n strakke acties.
Bij de grens met Zambia werd bv. nog een groepsgenoot opgepakt wegens wildplassen. Echt ook de plek om dat eens lekker te gaan doen natuurlijk.
En op de camping in South Luangwa was normaal gezien wel wifi, maar hij deed het even niet want de bavianen hadden de draden doorgebeten. Klein nadeeltje van zo'n natuurcamping. De reisleidster had ook nog een briljante tip. Nl. als je aangevallen werd door een nijlpaard, want dat risico was er op die camping, kon je best achter een tafeltje gaan liggen. Maar de tafeltjes waren daar maar 30 cm hoog en van bamboe...
Ondertussen is het hier alweer tijd voor een verkenning van Zimbabwe.


Groetjes,

Anke

  • 27 Februari 2013 - 18:54

    Corné Van Aert:

    Hoi Anke

    Wel spannend zo te horen, leuk om op de hoogte te blijven.
    Wat betreft de tafeltjes tegen de nijlpaarden die kan je misschien stapelen??
    Enne die wildplasser was dat een vrouw ??? (want dan snap ik het wel).

    Veel plezier verder en tot de volgende ronde
    Corné


  • 27 Februari 2013 - 21:29

    Agathe Visser:

    Wat een verhaal weer Anke, en dat je het allemaal durft en doet. Respect hoor, ik zou het je niet na doen. Bavianen, nijlpaarden, maar je slaapt wel lekker? Hier is alles oké, nog steeds aan de koude kant, ben jij mooi allemaal misgelopen. Verlang eigenlijk nu wel naar de lente, strandpaviljoens worden al volop in elkaar gezet, dus als je terugbent dan kunnen jullie gelijk achter glas aan het strand zitten. Nou tot je volgende verhaal maar weer, groetjes van Hans en Agathe

  • 28 Februari 2013 - 08:57

    Natasha:

    He Anke,
    Hoe is het? Nog nieuwe leuke mensen in de tussentijd bij de groep gekomen of is binnenkort weer een wisseling?
    Wat die nijlpaarden betreft. Is het bij nijlpaarden zo van 'ik zie je niet, dus je bent er niet.'?
    Ik heb even die antibilharziapillen opgezocht, waartegen ze zijn. Oei, fijn dat je ze bij je hebt. Je maakt het wel avontuurlijk :-)
    Dit keer geen vervoersperikelen in je verhaal! Keep my fingers crossed.
    Nu naar Zimbabwe. De tijd lijkt hier zo snel te gaan, hoe is dat voor jou?
    Ik ga vandaag maar eens in de tuin werken, het vriest nu niet meer. Ik ben benieuwd welke beestjes ik allemaal tegenkom. Van de week lag er opeens een versufte wesp in onze slaapkamer. Daar schrok ik dan weer van.
    Veel plezier,
    groetjes,
    Natasha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Transafrika

Overland van Cairo naar Kaapstad.

Recente Reisverslagen:

03 April 2013

Home sweet home

14 Maart 2013

The great escape

06 Maart 2013

Verrassend Zimbabwe

27 Februari 2013

Afrika op z'n japans

20 Februari 2013

het zuiden van Tanzania en Malawi
Anke

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 39768

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 01 April 2013

Transafrika

Landen bezocht: