het zuiden van Tanzania en Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Anke - WaarBenJij.nu het zuiden van Tanzania en Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Anke - WaarBenJij.nu

het zuiden van Tanzania en Malawi

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 Februari 2013 | Malawi, Lilongwe

Weer een hele tijd geen internet gehad na de overvloed op Zanzibar. Afkicken geblazen dus.
In Dar es Salaam heb ik bij aankomst nog heerlijk in de golven gespeeld ( wijselijk in badpak dit keer) Maar kwam er nu weer als een zeewierduivel uit.
Daarna weer de vertrouwde rammelbak in en nog enkele minder bekende parken in het zuiden van Tanzania bezocht, nl Mikumi NP en
Ruaha NP. In dat laatste park en ook daarbuiten al overigens stond het vol met reusachtige eeuwenoud aandoende baobabs. Veel nieuwe dieren hebben we niet meer gezien behalve de grote kudu. Maar het dierengedrag blijft altijd weer fascinerend en er waren heel veel jonge dieren met de bijhorende gekke fratsen. En natuurlijk zijn we er weer in geslaagd de truck te slopen in dat laatste wildpark. De uitlaat kwam los en werd uit voorzorg op een gegeven moment maar helemaal verwijderd voor hij letterlijk voor de leeuwen geworpen zou worden. Daarna wel geen beest meer gezien natuurlijk. Die hoorden ons immers al op kilometers afstand aankomen.
Dit keer was het euvel snel hersteld ondanks dat we op zondag op zoek moesten naar een garage. Lang leve de moslimgarage.
Dan nog 2 reisdagen om Malawi te bereiken, waar we enkele dagen aan het meer verbleven hebben. We zouden ook nog naar een nationaal park hier, maar vanwege de overvloedige regen was dat te moeilijk bereikbaar met ons truckje. We gaan nu voor de herkansing in Zambia met het inlassen van South Luangwa in de route. Duimen maar, want ook daar is het het einde van het regenseizoen.

Groetjes,
Anke

• 20 Februari 2013 - 16:15

Dirk Van Duyn:

Als ik dit zo lees denk ik moet ik ook naar toe,maar ik vond een rondreis door Amerika voor twee weken al een avontuur dus dat zou niets worden.
    Daarintegen gaan wij zaterdag 23-2-2013 naar franse smartlappen luisteren,ook leuk.

Groeten Dirk

• 20 Februari 2013 - 22:20

Yvonne:

Nog lekker gesnorkeld in Lake Malawi? ;-)
    Doe ze de groeten in South luangwa. Flat dogs? Spannend!
    Hier is het nog steeds bibberen van de kou. Het wordt tijd dat je ons wat warmte komt brengen.
    Veel plezier nog.
    Groetjes

• 23 Februari 2013 - 13:58

Agathe Visser:

Hallo Anke, leuk weer een stukje beleving van jou te lezen. Het gaat nu wel opschieten vind ik, of ervaar je dat zelf niet zo? Hier is het ontzettend koud nu, snijdende wind en gevoelstemperatuur min 10, dus kan beter nog even daar blijven. Alles verder zijn gangetje en houden je vriendje in de gaten. Nou tot de volgende keer en let op jezelf hè, doei Agathe

• 25 Februari 2013 - 09:28

Natasha:

Hoi Anke,
    Nou ik ben weer helemaal bijgelezen zo op de maandagochtend. Erg leuk om je belevingen zo te volgen.
    Het is weeral eind februari. Hoe is dat voor jou?
    Hier in Nederland ook wat autopech met mijn smartie. Vanwege de kou was mijn accu leeggetrokken. Maar ja, de Nederlandse maatschappij is heel ordelijk samengesteld. Binnen een half uurtje stond er een jongen in oranje ketelpak en een grote gele oplegger voor mijn deur.
    Toch ook hier wat obstakels bij de reparatie. Het was namelijk wel even zoeken naar de accu. Ja, een Smart heeft dan toch veel verborgen hoekjes. Hij lag niet achterin bij de motor. Aan de voorkant waren er geen verborgen knopjes te vinden waardoor de voorklep open zou gaan. Wel zagen we door een ventilatierooster aan de voorkant van de auto de accu zitten. Maar ja, hoe daar bij te komen? En bedenk, deze zoektocht werd vergezeld van een ijzige kou.
    De monteur heeft toch maar even gebeld met het hoofdkantoor. Ook zo handig dat dat kan :-)
    En, nadat we het piepschuim onder de voetenmat van de passagiersstoel opgetild hadden, was daar de accu. Even aangesloten op een accustarter o.i.d. En Smartie gestart en verplicht een half uurtje rijden.

Hopelijk start ik straks weer zonder problemen, hier nog steeds ijzig koud namelijk. Er is wat sneeuw gevallen in het land. De Limburgers hadden weer geluk, zo'n 15 cm! Maar het dooit met zo'n 4 graden.
    Geniet nog maar van de lekkere temperaturen en de jonge dartele dieren. Ik ga de caviaatjes even eten geven.
    Groeten,
    Natasha

• 27 Februari 2013 - 10:42

Tiny:

Hé Ank
    Leuk jouw blog voor het eerst zo te lezen, en te ontdekken wat wij nu dus wel ook moeten missen...
    Fijn dat we via jou nog een stukje mee kunnen reizen bij de warmte van de houtkachel!
    Aan het einde van de reis is de truck zo goed als nieuw als alles uiteindelijk vervangen is!
    Geniet van alle moois onderweg en de ervaringen die je verrijken en doe bekenden evt de groeten van ons.
    HEB HET GOED!

Groet Tiny