Vakantie in de reis zelf - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Anke - WaarBenJij.nu Vakantie in de reis zelf - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Anke - WaarBenJij.nu

Vakantie in de reis zelf

Blijf op de hoogte en volg Anke

13 Februari 2013 | Tanzania, Stone Town

Wat heb ik genoten van mijn tijd op Zanzibar. Hoe geweldig alle belevenissen tot nu toe ook waren, het bijna constant in een groep leven is ook vermoeiend. Het was dan ook heel fijn om weer even mijn eigen ritme te kunnen volgen. En dat in zo' n paradijslijke omgeving met een warme oceaan in verschillende tinten azuurblauw en een hagelwit strand met verrassend superzacht zand omzoomd door palmbomen. Mijn nieuwe bikini echter bleek niet bestand tegen de soms wilde branding. Gevalletje van wel mooi, maar wat minder functioneel. Tja veel keuze was er niet in Nairobi. Nu, ze hadden wel veel aanbod, maar niets dat paste of waarin je je zou durven vertonen. Keniaanse vrouwen houden blijkbaar van weinig stof. Dat hadden we ook al kunnen aanschouwen tijdens ons avondje uit in de mad house florida nightclub. De strategie om niet je beste spullen mee te nemen op deze reis heeft dus ook nadelen. Ze kunnen het dus ook te snel begeven en nieuwe kopen blijkt toch niet altijd heel evident.
Men is wel heel creatief in het    bedenken van namen voor de winkeltjes, ofwel heel megalomaan ofwel nogal aparte zoals " store come one, then come all" of " grocery slow but sure". Soms hebben ze ook bijzondere combinaties zoals pub and pig joint of bakery and mobile charging enz. Soms is het ook compleet onduidelijk wat ze allemaal in het assortiment hebben, maar als je niet goed verstaanbaar kunnen makende buitenlander, mag je nog wel eens achter de toonbank om zelf de voorraad te bekijken.
Ik ben ook blij dat ik na het hedonistische strandgebeuren ook nog 2 dagen naar Stonetown gegaan ben. Wat een verrassend leuke stad is dat. Eindelijk eens terrasjes en leuke restaurantjes en winkeltjes in overvloed in een prachtige historische setting. En lekker gegeten weer. Mijn mogelijk vitaminetekort van zuid Ethiopie en noord Kenia vast ruimschoots gecompenseerd. Daar aten we uit schaarste immers nog wel eens pasta met aardappelen of pasta met een blik tonijn.
Maar ook hier wel eens een klein ongemakje, nl stroompanne terwijl je net ingezeept en wel onder de douche staat en dan maar hopen dat het niet het flesje bodylotion is dat je in je haar smeert. Maar we zijn ondertussen voor geen kleintje vervaard. We hebben ook wel eens in het pikkedonker op de camping met een hoofdlampje gedoucht. Vergt enige coordinatie van water en lampje en zeep. Leren zo steeds geheel nieuwe vaardigheden. Of we daar thuis nog wat aan hebben is echter nog maar de vraag, maar je weet het nooit natuurlijk. Ook in Katwijk wel eens een stroomstoring gehad toch?
Morgen weer verder met de truck, vernieuwde groep en nieuwe reisleidster.

Groetjes
Anke

• 14 Februari 2013 - 07:47

Yvonne:

Goed om te lezen dat je het heerlijk gehad hebt op Zanzibar. Nog gedoken of gesnorkeld? En lekker geshopt in stonetown?
    Kan me voorstellen dat het lekker is om ff van de groep weg te zijn.
    Hoop dat het een leuke nieuwe groep is en dat het allemaal goed gaat met de reisleiding en de truck natuurlijk.
    Op naar de laatste etappe!
    Geniet met volle teugen!
    Groetjes uit een winters Holland.

• 15 Februari 2013 - 13:10

Lien:

Hoi Anke,
    We volgen nog altijd je verslagen ! Heér-lijk. Reisje apart zal wel deugd gedaan hebben.
    Groetjes en tot binnenkort!

Jochem Lien en Emiel (inmiddels een halfjaar en een tof knaapje!)